Mieko Fiskeblogg – Fiske och Fisketips
Allt till havsfiske
www.miekofishing.se/havsfiske
Köp ny havsfiskeutrustning på Miekofishing!
Allt till isfiske
www.miekofishing.se/isfiske
Hitta nya pimpelprylar på Miekofishing!

130 mil med båt på trailer

Fiske » Fiske i Norrland » 130 mil med båt på trailer

1 Stjärna2 Stjärnor3 Stjärnor4 Stjärnor5 Stjärnor Bli först att betygsätta inlägget!

För första gången sedan 2014 när Mieko Family skapades så hade jag äntligen tid och möjlighet att åka upp till norra Sverige för att fiska, tjöta och sprida min Göteborgska över dom Norrländska skogarna! Och jag tänkte att varför inte traila båten hela vägen? Hur jobbigt kan de va? Det är ju bara 130 mil cirka… Efter antal liter energidricka så var jag framme hos S-O sent på torsdag kväll. Några timmars sömn sen var planen lite mysfiske i Miekojärvi. Jag och S-o fiskade några timmar och hann med att dra upp några snipor som en go uppvärmning!

r5

Nog med de, på fredagen började de riktiga fisket! Tidigt upp på morgonen slängde vi på båtarna på trailer och begav oss mot nya vatten för att möta upp resten av familjen. Väl på plats efter någon timme i bilen var vi framme vid sjön. En stor Norrländsk sjö med ett bra bestånd av abborre och grov gädda gav sig alla båtar ut i olika riktninga. Jag fick sällskap av Patrik Laxkungen Johansson och vi drog iväg till en djupkant och började spinnfiska, utan något vidare resultat. Förmiddagen gav ett klent resultat för mer eller mindre alla båtar. Vi fick höra att Teilus och Henke hade landat en gris som höjde förhoppningarna iallafall. Själv kunde jag inte vänta på gäddorna så passade på att plocka någon abborre under trollingen. Efter antal timmar bestämde vi gemensamt att kalla det en dag. Några snipor och ett gäng borrar blev vårat resultat. Absolut inte något storslaget resultat med riktigt goa skratt i båten med Patrik gjorde det hela till en grym dag!

albin-abborre r7

Efter en vidrigt go middag och några bärs somnade vi innan vi ens nått sängen!
Dag två med familjen startade vi tidigt och kom till ett riktigt sexigt vatten med bra potential, väl ute på plats tar det inte lång stund innan Teilus och Henke har landat några ok fiskar. Håkan och Mats har också tappat någon på vertikal. Det känns HETT! Efter en stund börjar vi trolla över dom större vattenytorna, större djupen i frivattnet. Efter en liten stund kommer dagens första hugg, en snipa.. En stund senare kommer de en lite bättre fisk på, 7+ med en riktigt bred rygg som Patrik drillade säkert upp till håven.
r10 r9
En stund senare smackar en ok fisk på för mig en 4-5 kgs som tog som många andra under helgen på en Mieko Basas! Dagen slutade med en drös gäddor i båten med 7+arn i toppen, dock var ju inte Håkan och Mats sämre med en 8+. Teilus och Henke fick inte vara med i kategorin längre! Efter en grymt rolig helg så väntade 18 timmars trailning ner till Götet igen!